tisdag, augusti 26, 2008

Eksjöfesten


På spåret, var är du nu?
* Indiantiggaren står alltid utanför konsum
* du hör den här kommentaren på Vila "vi kan beställa hem från vetlanda också!"
* Kan det här med såser
;)


Jaha ja, då har jag snart gått 1,5 vecka i skolan. Nu har jag kommit in rätt så bra i allt. Jag hittar bra på skolan och har lärt känna en hel del människor i klassen. 32 st är vi men det är väl en 8 eller 9 pers som jag har pratat mindre med men det blir nog ändring på det så småningom, hajken är ett ypperligt tillfälle att lära känna folk på.

Jag har lite funderingar kring min blogg. För att gå tillbaka från början så startade jag den helt för mig själv. Jag tror jag skrev i den i ett halvår innan någon fick tillgång till adressen. Sedan blev det mer ett sätt för mina vänner i södra Sverige att följa med i mitt liv i norrland. Nu när jag bor i södern igen så blir det väl vännerna i norr som får följa mitt liv här istället. Men så funderar jag på det... vem bryr sig egentligen? Hur roligt kan exempelvis lillis och jossan tycka det är att läsa om vilka sporter jag har utövat idag. Nja jag funderar lite på hur fortsättningen ska bli. Vilka andra glada människor som läser här och hur mycket man kan outa. Det kanske är jättemånga som läser fast jag tror att det är ca 8 pers. Skriv gärna en kommentar om du vill eller vågar... tycker bara sånt är kul! :)

För att lämna skolan för en stund. I helgen är Eksjöfesten! Jag tror det kommer bli skitkul. Många hemvändare kommer tillbaka för att festa en sista gång innan allas utbildningar drar igång igen. Den här gången består Eksjö stad av 5 scener, och 60 band/artister kommer och spelar. Vi har prickat in några "favoriter" som vi ska se. Dock hade jag hellre sett backyard babies och takida i fredags när de spelade i HQ. Men nu får man glädjas åt det här. Förhoppningsvis kommer vi kunna låna Fridas lägenhet mitt i stan så vi kan fylla på lite mellan spelningarna och innan våra vingliga steg trippar mot hottet.

Nu ska jag snart sova. I morgon har jag grupparbete med 2 olika grupper och sen hämtar Fia upp mig i Nässjö. Vi ska till min kusin Camilla samt kusinbarnen Tilda och Alvin. Det blir mys! Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej hopp :) jag tycker det är kul att kunna läsa å följa din skolgång å allt runtomkgrin som du skriver om :) Hoppas eksjöfesten blev så bra som du önskade=) kram på dig!

Unknown sa...

håller med ovanstående person;)!! så inte är det tal om att lägga ned inte:) hoppas du haft en bra vecka i skolan, på måndag börjar vi!! pussss

baramalin sa...

Det var skönt att höra tjejer! Ni borde starta en blogg så jag kan följa er skolgång :P Med roliga bilder och sånt... Hoppas ni får en bra skolstart och att kursen är supeduper! Vi hörs puss på er :)

Anonym sa...

Din blogg använder jag för att hålla mig uppdaterad så jag kan fråga dig om mer ingående smaskiga detaljer på telefon ;)