fredag, augusti 15, 2008

Sista helgen innan

Jag sitter med snygga rullar i håret, planen är att jag ska bli lockhårig. Det är inget galet partaj jag ska ut på ikväll utan snarare ett sista after work med sprall-ligan. Maten är mumsig och alkoholen billig, det är grejer det.

I morgon blir det som jag tippade, kräftfiske. Jag tycker att det är väldigt skoj och harmoniskt att ro ute på sjön en tidig morgon för att nyfiket undra hur många kräftor som finns i nästa bur. Egentligen är det konstigt att man inte tillbringar mer tid ute på sjön. Jag och Annicha snackade om att det är ju rätt kul att fiska egentligen. Jag glömmer aldrig när jag och min kära vän Karry Kari (Karolina Åkelundh) tog oss ut till Förnäs för att ta hennes pappas båt och tillhörande metspön för att fiska (detta är lite offtopic men Karros pappa och min mamma var tillsammans i 4 år för längesen.. häh). Hur som haver när vi var mitt ute på sjön så blev vi bestulna på våra METSPÖN. Vi satt som två miffon när vi förstod att de "snälla och hjälpsamma" gubbarna som åkte ikapp oss inte ville hjälpa oss med att få ut allt trassel på metlinan utan deras tanke var att stjäla två stackars tjejers metspön. Fy tusan vad elakt. Inte för att verka fördomsfull men jag kände mig verkligen som en dum blondin.

Malin

Inga kommentarer: