fredag, augusti 08, 2008

vilken natt..

Här sitter jag och väntar på att klockan ska bli 10 så jag kan bli skjutsad till tågstationen för en vidare tur mot Boråset. Jag klev upp vid 6.10 idag för att jag en timme senare skulle befinna mig på folktandvården i Eksjö, galet tidigt jag vet! Hur som helst gick det väldigt bra. Inte för att jag trodde att jag skulle ha något hål eller så (hålfri än så länge i mitt 23åriga levda liv) men man kan ju få lite tips på andra saker. Men idag lät det ungefär såhär:

"Jaha du Malin, det ser ju bra ut det här! Vi ska se om du har någon tandsten"
"ok"
"Nädu, du hade ingen tandsten heller".
Sedan fick jag höra mycket fina ord om mina tänder både från hygienisten och tandläkaren. På något vis tar jag till mig allt sånt som jag får om mina tänder. Jag tror det beror på att jag hade väldigt många pain in the ass-år som liten. Man kan säga att folktandvården var mitt andra hem... en sisådär 5-6 tandställningar förbrukade jag. Men jag är så himla glad för det idag! Och jag är så glad att mamma sa till mig redan som liten att jag skulle vara rädd om mina tänder för när man blir äldre får man hålla på med lagningar hit och dit. Jag menar, de där tusenlapparna spenderar man ju gärna på andra saker?

Är egentligen sjukligt trött. Det blev inte mycket sömn inatt. Mycket pga regn-och-åskovädret, herregud säger jag! När jag vid 4tiden hade kunnat somna så vaknar jag av ett fruktansvärt dödsskrik utanför mitt fönster (altanen ligger precis utanför). Då är det en katt som blir påhoppad av något annat djur. Jag har aldrig i mitt liv hört en katt skrika så fruktansvärt, så jag blev verkligen rädd. Varför ska alltid jag behöva vakna till sånt där? Sen hör jag hur mamma går upp och öppnar dörren och jag rusar upp och det enda vi hör är hur katten försvinner längre och längre bort men jamar och skriker en sista gång. Käkar rävar katter? Både jag och mamma var överens om att det inte var ett bråk mellan två katter iaf för så låter dem inte då och de brukar ju sluta efter ett tag. Inte för jag är något stort fan av cats men det där var riktigt otäckt faktiskt!

Nåå, slutbabblat! Nu har jag fått tiden att gå lite iaf hähä. Ska väcka någon som vill skjutsa mig nu! Ha en trevlig helg! Puss

1 kommentar:

Anonym sa...

det kanske var en känguru? ;)