torsdag, maj 08, 2008

Jag har blivit familjens fetto...

På riktigt alltså.

Jag har verkligen gått upp i vikt den här terminen, jag skyller det på x-jobbet eftersom det enda jag gör är att jag sitter på min (feta) röv och skriver minst sex timmar varje dag. Den lilla motion jag får är på morgonkvisten när vi springer/går med raska steg till hyllan med böcker, alternativt när vi går iväg till D-huset för att äta lunch. Jag kan inte säga att jag är särskilt brydd om vikt egentligen. När jag var mindre ville jag alltid gå upp i vikt vilket var svårare än man kan föreställa sig. Allt kunde slinka ner i mig utan minsta lilla viktökning, men som alla säger så kommer det lilla extra hullet när man blir äldre. Det som är mest deprimerande är att syrran har gått ner till min viktklass nu och jag är på väg upp mot hennes back in the days-vikt. Haha. Det här med att folk tränar och ska bli fit inför beach 2008 är så otroligt överskattat. Jag skulle inte kunna bry mig mindre om hur jag ser ut på stranden (inte för jag är där så ofta, det är inte riktigt min grej nu för tiden). Men ändå. Det är väl inte vikten under juni-augusti som är det viktiga, utan hur man se ut resten av året?

Nä om någon vecka när det här skrivandet är över ska jag ta tag i mina lovehandels och dra med dem ut på en joggingrunda. Jag var ju ute för några veckor sen men tappade motivationen när batterierna till mp3-spelaren tog slut efter en låt. Nu får jag rycka upp mej. Nån som ska med?

Puss miss fatto

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är säker på att dina lovehandels är urtjusiga! Desto mer att älska som man säger! ;D

baramalin sa...

haha yes det är väl så! Det är fint på andra men inte på mig som man brukar säga :P