måndag, maj 26, 2008

Ett klipp



Klippte mig som sagt idag. Blev nöjd, var nog den längden jag ville ha! Tänk vad 10 cm kan göra mycket. Jag fick ju även för mig att shoppa när jag ändå var på stan. Ingen blir väl överraskad att jag köpte en till jacka (haha)? Men den var ju så fin och så behövde jag ju en till jacka. Eller jag hittade iof två stycken i min kartong med vårkläder men en till gör väl ingen skada. Utöver det blev det en tunika, en kofta, toning, smink, rakhyvlar och lite grejer från apoteket.

Från början var det ju tänkt att jag skulle göra ett studieortsbyte så jag ansökte om det. Sedan kom jag och B på en smartare lösning att jag skulle söka den fristående kursen och tillgodoräkna den i min LTU-examen. Idag fick jag besked från min första ansökan där de berättade så snällt att de hade beslutat att avslå mitt studieortsbyte. Det gör ju inte mig någonting nu då det blir bättre på det andra sättet, men det som stör mig är anledningen; eftersom det är så stora skillnader mellan lärarutbildningarna i Luleå och Jönköping. Alltså är lärarutbildningen här rätt kass (?). Jämför man kursplanerna i olika städer är det ju en hel del skillnader. Tänk om de kommer att rekrytera en annan människa istället för mig för att den personen har läst vid någon annan studieort och jag vid LTU. Tycker det är så sjukt att det ska vara skillnader på olika högskolor/univ. Alla ska väl ändå kunna få samma utbildning när studieskulderna blir detsamma. Jag får väl helt enkelt köra ännu mer på min charm... och så säger jag ju inte dagis... and thaaaat says it all.

Tja

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men Malin, jag förstår inte, kommer du inte till mig nu?

Anonym sa...

skulle kommentera din frilla med men den syns ju knappt :( upp med bättre kort! ;)

baramalin sa...

Joodå, som sagt det där beslutet spelade ingen roll hade ändå inte tackat ja till det. Var bara anledningen som var störig! Haha, den som väntar på något gott... har du tur kanske du får se mig live om några veckor. Då får du både känna och lukta ;P PUSS