söndag, april 20, 2008

Varmt och kallt

Har ny energi, är utvilad och lycklig. Det kommer bli en bra vecka! Det är mycket som närmar sig... ibland vill jag bara snabba på och ibland vill jag stoppa tiden. Känslan är densamma som när man sitter fastspänd i en halvläskig åkattraktion på liseberg för första gången. Skillnaden är bara att man kommer tillbaka till början efter åket. Det kommer inte hända i mitt fall. Livet ligger framför och jag väljer banan helt själv, skrämmande.

Jag ångrade mig med att bära in min kartong med vårkläder. Solen må lysa och vägarna är relativt torra men det ändrar inte det faktum att det fortfarande är vinter här. Sen jag flyttade hit har alla pratat om att våren är så underbar här. Jag klagar inte på vädret men jag ser det fortfarande som vinter, lite mildare bara. Vårvinter tror jag det kallas, det är jättehärligt! Speciellt när man åker bräda och slipper frysa. Men jag kan verkligen sakna en riktig vår ibland. Ni vet när man kan gå runt i låga öppna skor med nylonstrumpor, ha en uppknäppt jacka eller en tunn tröja. Jag är trött på att ha vinterjacka och vantar nu. Vårkartongen får nog vänta någon månad till.
Parlamentet kallar, Ciao!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bara så du vet så har jag gått i t-shirt och kjol idag! :D Har även haft grillpremiär i kväll! Hel nice va det!
Men blir nog inte någon tältpremiär på valborg, är fortfarande kallt på natten..brr!
Pussis!

baramalin sa...

Jag blir ju inte liiite avundsjuk hörru! Åhh tänk när vi alltid tältade på valborg, och vissa badade till och med i långanäs då! Den tiden alltså och mircvärlden :P Njut gumman! Puss