fredag, april 25, 2008

Det händer lite på PG

Jag har inte riktigt haft tid att blogga den senaste tiden då jag hellre spenderat tiden med Mackan. I går lagade vi mat tillsammans. En god köttbit, potatisgratäng och grönsallad slängde vi ihop lika fort som maten låg i magen på oss. Det var smaskens, och resterna var jag och smaskade i mig för en stund sen. Jag tror föresten att M är lite orolig för att jag bara äter youghurt hemma vilket absolut inte stämmer. Han och Josse är på väg till Umeå nu. För att förhindra spekulationer kan jag tillägga att Josse åker i en egen bil med tjejerna och M i en egen.


Idag ringde en kille till mig och frågade om jag bodde på porsögården 8. Det kunde jag ju inte förneka direkt. Jag undrade först vad han ville men efter ett tag kom det fram att han ville att jag skulle bära in hans post. Okeeej tänkte jag och frågade vad jag skulle göra med den. Han svarade att jag kunde lägga den i allrummet eller ta in tidiningarna till mig och läsa om jag ville. När jag gick ut för att hämta posten visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Högen med tidningar ovanpå brevlådslocket uppnådde näsan en halvmeter och brevlådan var fullsmockad. Jag började rensa bort alla tidningar som jag skulle slänga men upptäckte sedan en hög med "vanlig" privat post. Nu sitter jag här med en okänd killes post. Räkningar, 2 landstingsbrev (kallad för klamydiatest?), tele2, CSN, naturkompaniet och mycket mer. Min fråga är: Vad i helvete ska jag göra med det här?


I morgon kommer före- och efterbilder på köket och allrumet. Missa inte det. För första gången är jag nöjd med lulebo. Det kom inte en dag försent! Godkväll!
Mallan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå bor han inte kvar?
väntar med spänning på köket!

baramalin sa...

Jag vet inte... jag tror det! Men säkert har han glömt adressändra eller är en slarver. Hehe förstår det, den som väntar på något gott ;)