måndag, april 21, 2008

Lastbilschaufförer med string?

I expressen idag kan man läsa om lastbilschaufförer som stannade runt om i landet och hedrade Engla med en tyst minut. Vi vill ju inte att folk ska titta snett på oss säger en av herrarna. När det ändå dyker upp måste jag bekänna en sak. Jag har alltid sett lastbilschaufförer som snuskiga porrgubbar. Detta är inte något som bara är taget ur luften så att säga. Det började i den tidiga tonåren när det största intresset jag och mina vänner hade var att ringa 020-nummer. Jag tror ni vet vad jag menar...

Var vi inte hos Hanny så var vi hos Sanna. Var vi inte på Öland och hängde i någon telefonkiosk så stod vi på skolan. Var vi inte i P-hallen och ringde så stod vi på torget i telefonkiosken där. Man kan säga att vårt beroende var som mitt betapet-beroende. För att göra en lång historia kort så var det väldigt många lastbilschaufförer som ringde in som vi pratade med. Det är ingen överdrift att 98% av dem satt och runkade samtidigt. Vi bara stod och skrattade och spelade vuxna samtidigt som de vräkte ut allt från att de ville att vi skulle sitta på dem och kissa dem i ansiktet till . . .

Denna bild av dem har jag burit på länge och det ändrade inte bilden av dem när 42-åringen blev känd som sexförbrytare och mördare och allt vad det är. Jag dömer inte alla. Jag är säker på att det finns fina normala människor där ute i lastbilarna. Men nu har jag överfört mina bilder till er, det känns som en sten har lättat från mitt hjärta.

Puss på er :)

Inga kommentarer: