tisdag, april 08, 2008

Kriget har just börjat

I går möttes jag av denna lapp inne i skabbköket.




och idag möttes jag av denna...




Vilket resulterade i att jag blev förbannad! Ni som känner till min historia kring lulebo förstår säkert. I all frustration skrev jag denna lapp och hängde upp bredvid. Ja nu är det krig på riktigt.

Observera att den skrevs med fet röd text.

"KÄRA LULEBO

Det är skrattretande att ni vill att vi ska städa upp här. Jag kan bara tala för mig själv som är relativt nyinflyttad men jag tänker då inte ta i någonting med tång ens i detta äckliga kök. Det är märkligt att ni kräver att VI som bor här NU ska städa som inte har orsakat skiten. Ni förstår väl själva att ni inte kan komma efter ca 5 år (antar jag) och reflektera över hur skitigt det är på Porsögården 8. SKÄRP ER! Det är en miss av er eller kvartersvärlden som måste ha lite bättre koll på när era hyresgäster flyttar ut och checka av läget. Ni viftar med era lagar men det skulle vara intressant att se vad miljöskyddslagen säger om mögel. Ni är väl medvetna om att när ni lagade kylskåpet så ställde ni ut alla matvaror med mögel och satte sedan tillbaka kylskåpet istället för att skrota det? Tänk på alla allergier och sjukdomar som kan uppkomma på grund av det.

Nä nu har ni fan gått för långt."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är desperat efter fortsättningen ;)

baramalin sa...

Den får du nog vänta på ett litet tag :P Miss Monika ska jag komma och granska köket på fredag!