tisdag, april 29, 2008

gympaskor krävs för en dag i bibblo

Plugg in och plugg ut. Jag undrar hur många timmar vi har spenderat i bibblan de senaste månaderna? Det är en heeel del. Det roliga är att alla är ute efter samma metodböcker just nu. Eftersom lånetiden är lång så måste man skynda sig på morgonen för att få tag på litteraturen med ej hemlånslogga. Det är lättare sagt än gjort. När grinden/väggen/ (?) åker upp vid kl 08.00 så ställer alla upp sig och är beredda att krypa under grinden och springa för att hinna fram till hyllorna, i allafall jag och Josefin. Våran strategi är att jag går på Kvale och hon på Trost, på så vis blockar vi från båda hållen. Men i morse gick det åt h-vete. Vem tror ni snuvar våra böcker? Jo Big brother-Anna och Mona. Det kändes inte alls bra.


Jag hade fått post idag, från LTU. Lena hade godkänt mitt val av specialicering. Nu är det bara en process kvar. Berit ska bekräfta, studera.nu ska plocka in just mig. Seen är jag lycklig det kan jag lova :) Jag pratade med Sanna för någon dag sen och hon visste exakt vilken spec jag hade valt eftersom Oscars syrra läste den nu. Om människor som inte ens ska bli lärare väljer att läsa den... ja då måste den va riktigt bra/kul! Och då måste jag stå först på tur som har gjort allt annat.
I morgon är det valborg, ska bli såå kul! Puss

1 kommentar:

Anonym sa...

du får skicka ett mail för lösen till bloggen. Till hotamiladressen ericaroos86@hotmail.com
Vill ha alla som läser samlade