torsdag, april 17, 2008

Det verkar som att vi vann...

Jag vet att flera av er väntar ivrigt på en uppdatering på kökskriget, så här kommer den.

En ny lapp satt uppe på köksluckan när jag kom hem från Ammarnäs. Jag blev inte glad direkt då det stod att vi fick till den 25 April på oss att städa annars skulle Lulebo göra det istället och ta betalt av oss för alla kostnader.

Idag samtalade jag med en skåning som bor mitt emot mig. Han berättade om besöket han hade gjort förra veckan där han frågade kvartersvärlden "Är du medveten om vad det är du säljer? Du måste ju veta hur köket och allt ser ut när du säljer... du kan ju komma upp på en fika i köket och se dig omkring!". Det var antagligen då hon var på besök och skrev den första lappen som satt uppe. Denna kvinna var dock ny på Lulebo och visste inte om historiken bakom allt så vid skåningens senare besök sa han rent ut allt som jag redan dragit upp här innan (om att det är orimligt att vi ska betala osv. Han hade också flyttat in i november). Hur som helst hade inte den här kvinnan blivit smittad av de andra människorna som jobbar där nere i änglagården. För hon hade sagt Jag tar på mig allt det där, jag städar upp! Men då får ni hålla rent sen. Ja man kan säga att vi vann kriget!

Hon ville ha ett möte med oss i korridoren nästa vecka. Vi skulle skriva på något papper, säkert att vi lovar att hålla rent. Det är självklart tycker jag! Det är ju bara det att man vill ju inte börja ta i det där äcklet.

Jag säger det igen. Håll aldrig käften!

Inga kommentarer: