onsdag, april 16, 2008

Mmmm som i...

Jag glömde bort att jag och Josse skulle mötas kl 10 idag i bibblan. Gick ju upp vid 7 och var på bibblan redan vid 8. Men nu har jag hunnit surfa och uppdaterar bloggen så något bra förde det väl med sig :P

Födelsedagen och Ammarnästrippen var superbra! Har haft det så mysigt och kul med M:et. Har träffat hans pappa nu som även han var väldigt snäll och trevlig. Även lite andra släktingar har jag träffat... halva inne? Macus pappa som körde skoter efter oss kom in och sa "Malin, du körde skoter som aldrig förr!". Det är bra betyg tycker jag. Jag var ju då tvungen att berätta om min och Josses tripp när jag körde Viking som aldrig förr. Kommer aldrig glömma det!

Det hände en hel del roliga saker. Som när jag skulle gå med spaden inrullad i renskinn och hade på mig ett par stora skoterskor som jag lånat av Marcus mamma. Vad tror ni händer? Jo jag tappar balansen och får all vikt bakåt och trillnar ner i ett djupt hål med renskinnen över mig. Ojoj vad jag skrattade. Och M hjälpte mig ju inte heller, han bara stod där och skrattade och tog kort. Blev bjuden på födelsdagsmiddag också nere på ett mysigt ställe, vi var ensamma förutom två halvfulla män som försöke få kontakt hela tiden "ÖHH du killen som sitter där borta och äter!" (det var bara vi som åt så han behövde ju inte vara så specifik). På värsta Gällivaredialekten också.. "har ruu åkt skoooter med någon som tävlingskör någongång?". Det var speciellt. Och Arvidsjaur på ditvägen, herregudalltså.

Det finns mycket att berätta men jag förstår personen som myntade "Ja i Arvidsjaur stannar man ju inte gärna längre än 2 min". Haha nä nu var jag elak men det är vekligen speciellt. Som att gå rakt in i en film. Särskilt när man är på Jannes sibylla :P










Kram på er! /Malin

4 kommentarer:

Anonym sa...

Till och med jag skrattade när jag såg bilderna på dig i hålet ;) Ni verkar ha haft det underbart! Är en smula avundsjuk på allt roligt du gjort, även om jag inte gillar snö så känns de som man borde göra sånt där någon gång! :) Puss å kramar!!

Cucolive sa...

HI.

Anonym sa...

hahahahaha fyfan va roliga bilder på dig i hålet, skrattar ihjäl mig haaha=)) hoppas de går bra för er idag, vi ska vra så gott som kalra den 14e maj, shittpommes men det ska nog gå på nått sätt=) hörs sen pusspuss/Lillis

baramalin sa...

Ida: Haha jag vet jag skattar fortfarande åt det :) Jo någon gång borde du testa på vinterlivet.. men det är ju inte helt omöjligt med tanke på Åre och trakterna där o du förstår vad jag menar! ;)

Lillis: Hihi tur man kan glädja nån! 14 Maj.. ja det är verkligen snart det! Men jag tror det går bra om man verkligen jobbar och sliter med allt. Puss