lördag, april 05, 2008

Ska vi införa "hundkort" för att få skaffa hund?


Usch. Idag känner jag bara nedstämdhet. Igår ringde min vän helt förtvivlad och ledsen, det märktes nog inte då men jag blev så himla rädd. Det hinner cirkulera runt en hel del hemska tankar innan man får klart för sig vad det är som egentligen har hänt.
Tänk dig själv att du är ute och går med hunden, kanske det käraste du äger. När ni är utanför dörren ”råkar” en kvinna med 2 galna pittbull-liknande hundar tappa kopplet och de springer iväg och attackerar din hund. En hänger och biter i halsen och den andra biter på benen och allt den kommer åt. Du själv står och skriker och sparkar i panik för att försvara det käraste du äger. Du ser kött och blod och in till benet på din lilla hund. Dropp och nedsövdhet väntar hos veterinären. 2 galna pittbull-liknande hundar har en ägare som borde skaffa sig en annan hobby.
Blev verkligen så ledsen och chockad, man tänker ju alltid på vad mer som hade kunnat hända (som om inte detta redan var tillräckligt). Nä idag tänker jag på dig Josefin. Du var så himla modig och gjorde allt du hade kunnat göra. Jag vet inte ens om jag själv hade vågat mot såna där läskiga hundar. Och så tänker jag naturligtvis på Alva och hoppas att hon blir bra och orkar busa med mig igen framöver. PLUTTISAR!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gulligt av dig vännen! Jag hör av mig när vi fått hämta hem vår ögonsten. KRAM

Anonym sa...

Men fy fan.. HUndjävlarna borde skjutas! Stackars liten hoppas att hon blir bra!

baramalin sa...

Josefin... skönt att ni har fått hem henne och att det flyter på någorlunda bra! I morgon kommer jag vid 9 glöm inte öppna dörren :)

Erica.. ja det är sjukt! Man blir så arg! Och bättre börjar hon bli iaf :)