söndag, januari 27, 2008

Vintern när den är som bäst!

Helgen har varit lugn och skön. Olearys med tjejligan var en alldeles fantastisk kväll med god mat, efterrätt, öl och trevligt sällskap. I lördags pysslade jag med en massa grejer och blev helt lyrisk när jag hittade något som var så passande mig. Jag ska berätta så småningom när jag vet lite mer och sådär, men jag hoppas verkligen på det bästa! Sedan promenerade jag till Josse där vi pratade om livet och sexuella upplevelser som barn haha (jag kan säga så mycket att jeanettehistorian kom på tal men jag förstod då att jag och min kära vän inte har varit de värsta som barn, det finns värre historer trots allt!). Sedan kollade vi på en film, Juno. Helt okej bra faktiskt! Vi hann även med 2 prison breakavsnitt innan jag vandrade hemåt i -20 grader.

"Ta mycket bilder nu när ni har snö, om några år vet man inte vad som har hänt..." har jag fått höra. Så nu tänkte jag att du skulle få följa med mig ut på en underbar vinterpromenad...








Och för er som inte vet så bor jag i det röda lilla huset och så länge de vassa istapparna hänger över är jag inte ett dugg rädd för fönstertittare :)

Tjipp

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses amalia! Ni har verkligen snö! Här bara regnar det och även om jag inte tycker jätte mkt om snö så har jag faktiskt saknat den! är så fint när man tittar på bilderna!
Haha, skrattar fortfarande när jag tänker på jeanetthistorien men det känns ju skönt att det finns värre ;) Nu släpper vi den helt bakom oss tycker jag! :P
Ha de kalas vännen! Puss puss

k sa...

ååååh vad HÄRLIGT! blir bara liite avundsjuk då jag själv sitter i slaskiga, mörka, totalt snöfria och solfria göteborg...;) tack snälla för kommentaren på min blogg förresten! :) kram