söndag, januari 13, 2008

Ett kul sthlmshäng!

jag höll i bollen men med lite kraft bollade jag över den till honom. vinterpromenad it is, jag gav, han tog. är det jag igen?

Stockholm mina vänner. Jag sitter på bussen, uttråkad och hungrig efter en 5timmarsfärd. Pling på mobilen, inkorgen visar följande:
"Miss H!
Hörde att du kommer upp och förgyller den kungliga huvudstaden med din charm och karisma. Eftersom att Patricia slutar jobba först kl. 18, tänkte jag att vi kanske kunde mötas upp lite tidigare. Får jag bjuda på en fika? Kvällen i övrigt kommer att bjuda på allt du önskar. Dvs, du bestämmer vad vi gör! Var ses vi? Detta blir kanon! Ha det fint, kramar Johan"

Johan mötte upp mig på cityterminalen, vilken glädje att träffas igen efter alla år som gått sen studenten! Vi promenerade till gamla stan där Johan bjöd på fika, OJ vad mycket vi hade att ta igen. Efter lite historiaguidning och bilkörning överallt väntade vi in vårt lilla sunshine! Patty och Johan har blivit tillsammans - finally! Såå kul! Vi åkte hem till lyan och sen tillagade kocken själv fläskfilé och klyftpotatis+rotfrukter + beasås. Smarremums! Mitt knep-och-knåp som jag hade med lyckades ingen fixa muhaha :P Sedan satt vi och pratade gamla galna minnen och skrattade åt "VIIFTA!" (brandvarnaren gick på och patty och johan reagerade verkligen inte likadant i den stressade situationen). Vi kollade på en film som Johan hade valt ("Jag valde den här för malin kommer tycka den är skitkul, den är grov och asrolig precis som hon" haha what?). Patricia och jag kom på lite försent att vi ska göra det här till en tradition. Det är ju inte lång tid kvar... men ändåå!

Detta behövdes, energimätaren är på topp även att jag sov 10 min max inatt. Mp3klimpar finns det gott om. Vi hade den bästa klassen, verkligen.


Patty försöker få ut tråden.

Johan i köket innan det börjar tjuta haha.

"VIIFTA" omg. ("JAG ORKAR INTE MER!")

Så söta!

Flygresan till Luleå gick bra. Lillis mötte mig på Kallax, så roligt att ses igen! Här är det vinter, inget jag har varit van vid den senaste månaden direkt. Nu ska jag sova.

Inga kommentarer: