måndag, januari 07, 2008

Kärlek

Nu har snön kommit som skulle ha varit här under jul... men vad ska man gö?

Nu börjar vännerna dra sig tillbaka till sina studieorter igen. Snart är det min tur... jag ser inte fram emot det direkt. Har haft det så bra hemma och varit lycklig mestadels hela tiden. Men det blir väl bra när jag väl är på plats. Är väl alltid jobbigt att förena sig med ensamheten som sedan blir ens bästa vän, märkligt det där.

Trettondagsafton var även den en mysig afton. Jag, Fia, Josse och Karro handlade mat och tillagade en alldeles fantastisk vitlöks-kycklingfilé-bladspenat-färskachampinjoner-soltorkade tomater och färsk pastarätt. Grymt god, och fort gick det när alla var med och skivade :) Sedan åt vi och spelade Alias och efter det åkte jag och Josse hem till henne och hämtade vem vill bli miljonär på DVD... och även en riktigt god efterrätt som hennes föräldrar hade bjudit mina föräldrar på. Vi spelade miljonärsspelet till kl 2 på natten... tillsammans klarade vi det hehe.

Idag har jag försökt plugga. Eller okej jag läste 60 sidor på riktigt och sedan skummade jag till s 115. Orkar inte... skjuter fram det till jag är i Lule igen, det är jag bra på hihi :P Sedan hade pappa köpt smörgåstårta till middag för att jag sa "köp nåt gott när ni åker och handlar". Pappa kan man alltid lita på när det gäller mat!

Ann har även köpt en dansmatta så vi ska koppla ihop dem nu i veckan och dansa mot varandra, som vi gjorde i Malmö. Det är verkligen så kul! :)

Ha det bra! Puss

Inga kommentarer: