fredag, januari 11, 2008

då börjar färden norrut..

mysiga lampor vid sängen, han vill att jag ska komma och jag vet att jag kommer falla dit fortare än vad någon anat. han ger mig det jag behöver och så långt bort är man sårbar. jag höjer mig själv hela tiden, över alla problem.

i morgon bär det av till sveriges framsida, stockholm (enligt många, jag skulle dock säga att malmö är det). jag ska träffa en väldigt efterlängtad patricia! jag behöver en sista energikick när en hård termin väntar med forskningsmetodik och c-uppsatsskrivande. det kommer bli mycket svett och tårar men jag och josse lilltroll är väldigt effektiva när vi väl kommer igång med vårt reflekterande. jag är inte ett dugg orolig. innan jag tappar tråden helt: patricia ger varje människa ett solskensleende och det är det jag behöver. igår på telefon nämnde hon en träff med johan också. vår allas goa johan! snacka om att det kommer bli sentimentalt.

då ska man lämna eksjö igen. att jag redan har varit här i en månad... det är sjukt! jag är så lycklig, så oerhört lycklig att jag har ett så fint hem att återvända till med underbara människor. det är det som driver mig... det är det som gör att jag skulle åkt till nya zeeland själv, eller att jag lämnade allt för london den där hösten. för jag vet...om det inte passar mig kan jag alltid komma hem!

på söndag kommer jag mest troligt till luleå. kanske att min kära vapendragare lillemor möter upp mig och får årets första kram (av lulefolket). ska bli kul att träffa er igen brudar... och den här terminen ska vi göra till något oförglömligt.

PUSS

Inga kommentarer: