söndag, september 07, 2008

Sisters night

Igår hade jag och Fia en nykter utekväll i Jkpg. Jag har inga problem att vara nykter när jag går ut, absolut inte. Oftast dricker jag och andra för att det är så himla jobbigt att vara nykter bland fulla människor samt att förfesterna blir sega. Nu till det komiska (som egentligen var pain in the ass).

Jag och Fia satt och drack varsin drink (tonicwater, is, lime och citron) vid ett bord med plats för fyra. Eftersom Fia satt med ryggen mot allt folk fick jag hålla koll på om det kom in några snyggingar. Jag ser plötsligt hur två killar närmar sig baren, vilket jag även påpekar för fia. Jag berättar att den ena är min stil och att jag tror att den andra är hennes stil. I samma ögonblick som jag säger att hon ska vända sig om och kika så kommer det fram en annan man (i sina bästa år? haha) och lägger händerna på syrrans axlar och slår sig ner bredvid henne.
Fias tankar gick exakt så här
1. Hur lyckades Malin få hit dem så snabbt?
2. Är det där Malins stil...?
3. Eller menar hon att det där var killen som skulle vara min stil?
4. Herregud vad gammal.

Samtidigt som mannen presenterar sig som Peter vinkar han mot sin vän med röda byxor och berättar att han snart kommer och slår sig ner. Jag bet i sugröret för att hålla mig för skratt för fias ansiktsuttryck och kroppspråk utstrålade verkligen en sån osäkerhet. Med frågande ögon mimade hon till mig "menade du dem???". Samtidigt skakar jag på huvudet och börjar asgarva. Mannen med de röda byxorna presenterar sig och frågar mig efter 1 min "vad var ditt första intryck av oss?". Hade jag vart full hade jag garanterat sagt något i stil med "att ni var så jäkla gamla och inte riktigt vad vi letade efter". Men jag bet mig i läppen och kunde verkligen se framför mig hur falsk jag såg ut när jag tillslut fick fram "Öh... alltså det gick så snabbt innan ni var här så jag hann inte att tänka" haha.

Fortsättningen på kvällen var ungefär så här.
"åhh tack nu gick dem, äntligen! att de inte fattar!"
"nej, vänd dig inte om nu kommer han tillbaka"
För vi blev verkligen inte av med dem. Fia visade sin "förlovningsring" flera gånger och berättade att våra pojkvänner inte skulle tycka om att de höll på som de gjorde. De ryckte och slet och skulle prompt ha med fia upp på dansgolvet. Så jäävla jobbiga människor och vet ni hur gamla de var? 40 år!!!

Vi sprang iväg in på damernas, sedan gick vi runt och smög och fick gömma oss hela kvällen. Vi hittade ett perfekt ställe att dansa på bakom några långa människor men man kunde ju inte direkt koppla av. När vi står vid ett bord och gömmer oss så utrbister jag:
"FIA, vet du vem han är lik??? Han polisen och pappan i Durham County"
"JA, JAAA fan det är han hahahaha!!!"(ashögt så hela bargänget vände sig om)

Så här har ni honom, en skrämmande kopia :)



Annars hade vi rätt så kul, vi är ju trots allt syskon med samma humor :P

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha Ja det var en kväll vi sent kommer att glömma!
Du glömde ju skriva om norrlänningen som kom fram till oss på stan och de där andra "småttingarna" som trodde vi var 19 ;)

pussandcreams

baramalin sa...

Haha justja... den storyn får bli en upplaga i min bok :P