tisdag, september 16, 2008

i dag har jag ätit bakpotatis och räkröra


Skidgång med kidsen

Gårdagen blev lyckad. Vi hade valt inriktningen kartkunskap (bokstavsjakt), sammarbetsövningar och utelek. Barnen var nöjda och pedagogerna undrade om vi kunde komma tillbaka och göra lite andra saker någon gång. Det är väl bra betyg antar jag. Hur som helst kände jag att den åldersgruppen inte var något för mig. Jag fick mig ett gott skratt när jag gick runt och fotograferade inför redovisningen på torsdag. Sara står där och kämpar med barnen medans hon berättar hur "rockringen" fungerar. Eftersom övningen går ut på att man ska hålla varandra i händerna så kan ni ju tänka er hur irriterad Sara blev när killarna vägrade att hålla tjejerna i händerna.

Sara - Håll nu varandra i händerna!
Kille - Neej vi vill inte det!
Sara - Vad är det som är så farligt, vad tror du kan hända?
Kille - Man kan få meeens!
Sara - Nej, det har med hormoner att göra och det är bara tjejer som får det. Håll i varandra nu!

Sedan hade vi grupparbete och fixade allt inför torsdag, en 30 min lustfylld redovisning blir det. Det är min grej känner jag eftersom jag, lillis, jossan och lisa var king på det back in the days ;)
Mötet med logopeden var bra och jag fick gärna boka mer tider. Jag fick lite tips att tänka på och det bästa var att hon spelade in min röst och analyserade den. Tjejer har det ju lite jobbigare när det gäller att ropa eller prata högt. Visserligen har jag tidigare lärt mig att prata med magen och tack vare fia undviker jag att harkla mig men det finns mycket man inte tänker på alla gånger!

Kan ni förstå att jag är ledig i dag OCH i morgon!? Skönt är det med tanke på att jag har åkt på en förkylning som vi kan kalla för förkylningen Gudrun, tack för det hajken!

Hej så länge

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar trivas så bra, det glädjer mig :) Gillar redan den där Sara! haha :P När får man komma och kalasa med er då? ;)

baramalin sa...

Tack pärlan, du käner mig för väl ;) Hehe yes jag tror du skulle gilla Sara, hon e 10 år äldre än mig men vi är rätt lika. Jag tror jag blir sån när jag är 33 år (hon skrattar åt sina egna skämt :P). Jag säger till när det blir fest!!