söndag, september 14, 2008

Hajk, Bröllop, Skola


Jag och Becca gav oss ut på en liten kanotfärd

Hajken blev jättelyckad trots halvtaskigt väder. Går inte in på det speciellt mycket... kan säga att opponenterna + våra lärare hade bara positiva saker att säga om vårt upplägg och genomförande så det var skoj. Jag fick även cred för min spökrunda (ja det var ju trots allt bara jag som sprang runt och skrämdes hehe). Barn tycker om den här känslan av att det är lite läskigt och spännande så det bör alltid finnas med på en hajk, ett tips för er som ska ordna ;)

I går var vi på bröllop, Mattias och Anette skulle bli ett. Många gånger känner man "been there done that" när man går på bröllop. Allt är liksom likadant, samma ingångsmusik samma välsignelser blablabla. Jag blev positivt överraskad av detta fina bröllop. Där ingångsmusik samt utgångsmusiken var allt annat än den traditionella dam dam di dam, dam dam di dam. Solosångerna sjöngs av Elin och Marcus (Kent - "utan dina andetag och Madness - "It must be love"). Jättefint var det! Det gulliga var ju när lilla Gustaf och Joakim skulle vara brudnäbbar. Guastaf började gråta precis innan så Jocke fick bära in honom i sin famn, och lämna över honom till första bänken hehe. Det var mycket trevligt. Jag hade 5 punkter som jag såg fram emot och det var;
1. Höra Elin sjunga
2. Träffa Elins flickvän
3. Se hur Jörgen var in real life (förnimmelse av mord)
4. Lyssna på Josses tal
5. Middagsbuffén
(alla punkterna blev avbockade)
Ett lyckligt par får vita hjärtan kastade över sig

Jag gillar verkligen detta kortet,
Gustaf somnade nästan i prästens famn

Jörgen ville också ha paret på bild

Karin jobbade som cateringpersonal

Gummans fina tal som fick mina tårar att tränga ut
(och resten av bordets)

Det är inte lätt att vara liten och samtidigt
vara tvungen att hålla sig vaken
I morgon ska jag och min resursgrupp hålla i en aktivitetsdag vid vätterstranden för 41 elever i årskurs 4. Blir kul! Efter det ska jag och Becca på röstkontroll hos skolans logoped. Det ingår i kursen eftersom rösten är vårt viktigaste verktyg! Jag berättar mer sen.
/Malin

Inga kommentarer: