torsdag, mars 27, 2008

Snart är allt resande över

Hej, jag tänkte ge lite livstecken... med tanke på min resa upp kanske det är behövligt haha. Okej jag störtade inte med planet men det hände en massa märkliga saker hela vägen. Först på tåget från Nässjö till Jkpg blev jag en aning putt efter ett samtal med kunduktören. Det hela slutade med att hennes låtsasvän "konduktören med den andra dosan" som hon uttryckte det aldrig dök upp och jag slapp att betala en krona på hela resan. SJ är så strukturerade med allt.

I väntan på bussen i Jkpg köar även en hästsvanskille med en relativt fräsch pälsmössa och tjock jacka. Jag hade nog inte ens lagt märke till honom om det inte vore för att han gick runt helt barfota i dessa minusgrader och snö. Svart om fötterna var han med. Om han hade varit uteliggare hade jag kanske känt ett visst medlidande men mannen hade flashig mobil och en hel del instrument med sig. Men man kan kanske vara uteliggare ändå.

När bussen stannar i Lnköping ropar mannen bakom ratten ut följande meddelande "Eh jaa det är såhär att bussen har inga bromsar som fungerar så vi måste vänta här på en ny buss". Jag vet inte vad jag blev mest sur över, att han försökte ta våra liv eller för att jag kanske skulle missa mitt flyg.

I sthlm hade jag världsbråttom och blev glad när det bara stod en kille framför mig i Arlanda express-kön. När han sedan börjar att gorma med sina biljetter blev jag så leds.
Nä alltså jag ska köpa en biljett till Malmö
Men det kan du inte göra här det får du göra där uppe.. typ på SJ.
Nä men jag ska flyga.
Ja men det kan du inte boka här. De får du göra på SAS hemsida
jag ska inte boka bara köpa en biljett var finns deras kontor?
Öh vet inte ens om de har ett kontor..

Och så fortsatte dialogen i en evighet medans jag sprang fram och tillbaka mellan luckorna för att försöka fånga kvinnornas uppmärksamhet (hey jag har bråttom kan ni ge mig en biljett typ). Allvarligt... hur tänker man då liksom "jag går väl ner och ställer mig i arlandaexpresskön där borde de ju sälja flygbiljetter till malmö.. det är nog bara att casha för dem". PEOPLE alltså.

Jag kom till sist fram där jag möttes av en varm kram av söt. Sedan blev det max, tv, mys och skedande hela natten.

Jag är glad att A0009P är slut. En skriftlig reflektion ska jag knåpa ihop sen blir det INGET MER kvalitetsredovisning tjotahojti. Bara examensarbete med lilltrollet.

KÄRLEK

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va kul att du gillar sidan! Och ger dig tillkänna :)

Den där resan lät ju inte precis som någon dröm.. särskilt inte det med bussens bromsar! :S

Anonym sa...

jisses amalia! Är glad att du fick en härlig avslutning på mördaresan! :)

baramalin sa...

Hehe det är jag med! :) Hoppas du får en härlig avslutning på din gbg-resa Idos. Glöm inte att uppdatera mig om your Mmmmmboy :P