söndag, mars 16, 2008

Dessa föräldrar

Jag har varit väldigt dålig på att uppdatera senaste tiden. Nu är jag hemma i Eksjö men det första jag gjorde när jag landade här var att bli sjuk (självklart). Jag blev inte ens förvånad för jag lyckas alltid bli sjuk efter varje VFU. Nåväl, jag överlever nog. Det har blivit mycket skriverier om min VFU senaste tiden men eftersom det har varit mitt liv 8 h om dagen så har det fyllt min hjärna till max helt enkelt. Nu är den över och det var jobbigt att ta farväl, avsked är det värsta som finns. Att få de här orden viskandes i örat när man redan håller på att brista ut i gråt gör det inte lättare precis, "det känns tråkigt att jag inte kommer få dig som arbetskollega malin, de nere i söder ska vara glada som kommer att få jobba med dig". Ska sluta skriva om det här nu för känner att jag snart börjar gråta (denna feber alltså).

Är verkligen skönt att vara hemma igen, solsken och torra gator är bättre än slask och is. Jag funderade över en sak när jag flög från Luleå till Sthlm. Eftersom jag var först att få välja säte så tänkte jag att jag skulle testa på att sitta långt fram i planet eftersom jag annars alltid sitter i mitten eller i den bakre delen. Detta var ju inte ett klockrent val då jag hamnade framför ett skrikande spädbarn och bakom ett annat skrikande spädbarn. Ni vet hur man alltid reagerar och tänker först (jag tänker inte yttra mig eftersom jag måste vara en bra förebild när det gäller barn). Hur som helst började jag fundera på hur det var förr... då pälsdjursallergiker skaffade ödlor, vandrande pinnar, fiskar u name it. Nu för tiden skaffar pälsdjursallergiker barn, det är ganska skrämmande. För jag menar... hur kan man ens komma på tanken att flyga med ett litet spädbarn? Tänk bara mina känsliga öron som nästan sprängs så fort jag flyger. Jag skulle med vilja skrika rätt ut men man vill ju inte störa sina grannar. Tänk då ett pluttigt litet barn som har så otroligt känsliga öron för tryck och ljud, det måste ju göra djävulskt ont. Och så sitter föräldrarna där framme i panik och försöker intala barnet att "det är snart över, det är snart över SÅJA!". Lägg av för fan, skaffa en snok och gå och lägg er eller åk tåg eller nåt annat mysigt.

Tja

3 kommentarer:

Anonym sa...

en snok :P Kommer du till mig på långfredagen? tänkte ha ett par vänner hemma då inte många eftersom mor och far är hemma med! Men ett par tjejer kanske :)

baramalin sa...

Hehe ;) Ja det vore trevligt, nära till hottet med! Jag kanske undviker flaskor i mina skor den här gången hehe.. Ring när du kommer hem!

Anonym sa...

haha låter som en god idé ;) Ja jag ringer när jag kommer hem! Puss