lördag, mars 29, 2008

Ändrade planer

Idag hände det, det som jag aldrig trodde skulle hända. Jag skrev klart min reflektion! Det finns en lördag i veckan och jag offrade den här och gick upp kl 8 för att sedan skriva klart den på 5 timmar. Det handlar bara om vilja. Igår kväll låg jag och funderade på hur det kommer sig att just jag fick ärva pappas SkjutaFramDetJagGörDetSen- beteende. Vi är ju identiska när det närmar sig tråkigheter och måsten. I påsk analyserade jag honom när han skulle klippa äppelträden och den höga häcken utanför huset. Innan han kom till skott pendlade han mellan TVn, kaffebryggaren och datorn. Samtidigt som jag tänkte ”men för fan gå ut och gör det bara” så smålog jag lite för mig själv när jag kom på att jag skulle ha gjort exakt likadant.

Men som sagt, mina tankar igår ledde fram till en vilja att jag skulle göra det med en gång. Nu är alla sidor skrivna och all litteratur är kopplad och nu tänker jag inte öppna det där dokumentet nåt mer. Det enda som ska öppnas ikväll är en kall cider. När lillispillis började prata om vin (hon skrev klart sin idag med) var jag inte sen att haka på. Emma kommer hem från Gbg så vi ska vara hos Carro, blir trevligt.

Trevlig helg

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha! Ja jag och mamma är tvärtom! Vi gör de direkt istället ;)