lördag, februari 09, 2008

En alldeles för lång promenad

Vilken otroligt jobbig träningsvärk jag har i mina ben idag. Jag och Josefin fick för oss att vi skulle promenera in till stan och sedan tillbaka. 3 timmars utevistelse blev det och ca 2.5 timmes promenad. Jag trodde inte att mina ben skulle orka bära mig hem när det var 10 min kvar. Man tror inte att det ska vara så jobbigt. Det beror väl lite på att vi tänkte vara smarta att ta genvägen över isen, som snarare blev en senväg. För det första var det fullt med skoterspår som man sjönk ner i och för det andra upptäckte Josse vattenspår efter mig när jag sprang runt och busade med Alva. Vart vi än gick sjönk vi ner i vatten. Josse började skratta i panik (jag kände direkt igen panikskrattet från vår skotertripp i Jouksengi när vi körde fast i urskogen). Jag sprang runt och skrek "VI KOMMER DÖ, VI KOMMER DÖ". Haha mycket komiskt, men vi hittade upp till vägen igen sen. Alva lär ju undrat vad vi höll på med.

Sedan fotograferade vi lite inne i stadsparken, och gick hem. Tungt minst sagt.

Mitt på isen innan det hände hah. När ingen annan vill busa ställer Alva upp
Snömys
Alva och Josse framför en iskulptur
I år är det en lämmel i stadsparken

Idag har jag shoppat lite för ikväll är det party. Jag är danssugen. Inget kan stoppa mig nu!

/Mallan

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha, blev faktist riktigt ängslig där ett tag :D

Anonym sa...

Alltså när man tittar på dina bilder så är det som att se ett annat land! Vi har haft vår här idag, jag har tom tagit fram mina favoritvårstövlar och gått i idag!! Å de där "vi kommer dö" haha jag döööör typiskt dig! ;) Puss

baramalin sa...

Josse - Haha jo tack jag märkte det!

Ida - Förstår du då varför jag säger att jag åker till Sverige när jag åker härifrån? :P Nä men det är mysigt med snö på vintern. Förstår att du är lycklig din vårälskare =)

Anonym sa...

mm våren I like ;) Fick meddelande av mamma idag hon är på lanzarote den fubbisen men tyvärr hade de regn där idag så vatt väl inget och vara avundsjuk på just idag kanske! Kramis!