torsdag, november 22, 2007

En svart kaka som inte kallas negerboll

Att gå in på mitt lilla rum (21kvm) just nu är samma sak som att kliva in i en sönderbränd popcornpåse, på riktigt. Igår skulle jag slänga ihop en enkel kladdkaka och sedan ställa in den i micron. Fan vad nice tänkte jag när 6 min hade gått. Efter 7e minuten ser jag ett stort rökmoln i micron. När jag sedan öppnar är mitt rum på någon minut helt dimmigt och det stinker som fan. Jag ba mmm. Hade fönstret helt öppet och satt under min filt och huttrade till bonde söker fru. Idag var jag ute på en promenad och när jag steg in i min ljuva boning så stinker det fortfarande brända popcorn. Fönstret har varit öppet mestadels hela dagen och jag har förburkat ett antal stearinljus med doft av vanilj. Samt att innehållet i en Ajaxflaska har spridit ut sig i princip överallt. Jag kan inte säga att det är på topp direkt. Så ett tips till er kladdkakebakare i micro: Ha inte på "high" utan kanske "med".

Tjipp

Inga kommentarer: