fredag, november 28, 2008

3 år för snatteri?

Ständigt påminns jag om att jag bor i en småstad. Jag öppnade nyss smålandstidningen och fick se denna notis:

Snatteri bland grönsakerna
NÄSSJÖ
Två stycken avokado stals i en butik på Storgatan
under lördagen, enligt polisanmälan.
Värdet av det stulna var 16 kronor.

Ha ha ha, seriöst. Finns det inte mer vesäntliga saker att skriva om?
Annat var det i London då man bara behövde titta ut genom fönstret för att se bankrån på Barclays, påtända baseballkillar som gick lös på bilar och allt i närheten med baseballträ. Men så minns jag ju även den gången när jag vaknade upp och fick se en mörk hand öppna sovrumsdörren.. det var ju bara lite poliser som sparkade in alla dörrar för att ta fast de terrorister som gömde sig i vårt lägenhetshus på Park west.

Ja vad ska man säga... nyheterna speglar stället man bor på. I början av min Luleåtid kliade jag mig i huvudet när jag läste något i stil med detta... "Renar blev jagade av killar på skoter".

Idag mina vänner ska jag plugga klart och lämna in alla uppgifter. Sedan kanske jag kan avslöja en sak... beroende på när Rebecca hör av sig och hur beskedet blir.

Well, ha en trevlig helg hur som helst! Puss

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha.. skulle kännas bättre att de skrev inget alls än om en stöld på 16 kr :P de får väl gå ut i göra intervjuer eller någe för att kunna skriva om någe kul=)

baramalin sa...

Eller hur!? :D Problemet är väl att s-tidningen alltid måste rapportera om alla polisanmälningar som kommer in, hur patetiska de än är!