tisdag, november 11, 2008

Härligt härligt men farligt farligt (?)

Nu finns det lite tid.

Mycket kul har hänt den senaste tiden (nähä? :P). Innan desp börjar måste jag berätta om ridningen som vi hade i fredags. Jag och Becca valde Junior, en glad och mysig häst i sina bästa år. Vi ryktade och sadlade honom, sedan gick vi upp till ridhuset. Åhh vad jag tyckte det var skoj! När jag blir äldre ska jag ha ridning som terapi haha. När vi skulle trava satt de flesta och guppade upp och ner men jag kan ju takten sitt-och-stå som jag fick beröm för haha. Det var verkligen så kul! Jag travade förbi alla långsamma fast jag egentligen inte fick men det var så roligt. En dröm jag har är att få gallopera (stavning) över en äng någon gång i mitt liv. Alla tyckte inte att ridningen var lika rolig som jag. Dagen bjöd på mycket dramatik då två i klassen började gråta och en skakade och var livrädd. Vi är alla olika :) Jag bjuder på lite bilder!


Sara kretsar hovarna på bus-Penny


Becca borstar Junior innan vår ridtur


"Hästar är ju rätt söta egentligen... när de inte ser ut som älgar"


Färdiga för ett ridpass
Becca var duktig, en av de bästa!


Johan med en inlinesliknande hjälm
Där är jag, framför rider livrädda Patsy
Idag hade vi bowling och badminton. Jag är helt värdelös på bowling, förlorar jämt. Jag hade sämst poäng i A-gruppen. Men man kan inte vara bra på allt här i världen. I morgon blir det innebandy och röris med Lena. Må gott! Puss

Inga kommentarer: