tisdag, november 25, 2008

"frukt duger, godis suger"

Idag har vi haft hälsotemadag i skolan. Varje grupp fick välja ett ämne inom området och bygga upp en monter och visa material m.m. Syftet var att man skulle kunna använda sig av materialet på fsk/skolor. Det blev en lyckad dag! Jag, Thomas, Carla och Sara valde kost och hade olika grönsaker och frukter att bjuda på. Förutom alla böcker, sånger, rim och ramsor om nyttig och bra mat så hade jag slitit (!) med att få med mig min X-box och dansmatta. Vi hade mest med det momentet för att få med så många sinnen som möjligt så att de kunde få göra något praktiskt. Man kan ju ställa in spelet på "burn calories" så vi fick en bra balans där mellan kosten och att man måste röra på sig (förbränna). Det var såklart populärt men roligt att både Karin och Hasse tyckte att man kunde beställa såna på förskolor och skolor... man tränar ju koordinationen, taktkänsla, kondition och uppmärksamhet. Good shit!

De andra grupperna var inte sämre.. de bjöd på barnmassage och oljor, goda och nyttiga smoothies som man fick blanda och mixa själva, tränings-CDskivor gjorda av grabbarna grus, hälsokalas, bra sömn och massor mer. Tänk att jag hoppade av tåget i Nässjö och glömde hela väskan med x-boxet och dansmattan på hyllan på tåget. Carla kom som tur var utspringandes och frågade var min väska var, snacka om att få hjärtat i halsgropen :)

I morgon blir det inte lika roligt. Jag ser inte fram emot det alls. Först litteraturseminarium sedan redovisning av trenden/fältstudieuppgiften och sist redovisning av träningsdagboken. Kommer bli en lååång dag.

Hejhej

Inga kommentarer: