lördag, oktober 25, 2008

Turnering med utklädningstema

Förkyld, trött och glad. Väldigt glad. Allt har flytit på så bra den senaste tiden och jag känner mig så lycklig och tillfreds med livet.

Tentan som vi hade i torsdags klarade jag! (på HLK är det lite high tec så man får reda på resultatet samma dag, good shit!). Någon dag innan kände jag mig helt likgiltig, jag hade lika väl kunnat stanna hemma och inväntat omtentadatumet för det var så mycket och svårt. Men sen blev jag förbannad och gav mig fan på att jag skulle klara den och 60% var G och jag fick 77% så jag blev riktigt glad.

Varje delkurs avslutas med en turnering och inför gårdagens hade vi fått instruktioner om att vara utklädda enligt laglistan. Lagen bestod av Lag, hårdrock, 80-tal, punkare och raggare. Jag var i lag hårdrock. Morgonen blev helt kaos när Sara och jag skulle börja att fixa oss inne i omklädningsrummet. När jag var helt klar med min outfit (till och med piercingringen satt i läppen) så fick jag för mig att Sara skulle spruta en stjärna över mitt öga utifrån en mall. Färgen var svart i hårsprayskonsistens.

"Men Malin det kan jag inte göra, den är stark som hårspray, får jag spruta på din arm först så känner du om det svider?"

"Äh det är lugnt, spruta! Jag blundar."

"Okej"

Haha världens största misstag. När stjärnan var på plats började det rinna och behöver jag säga att det sved och brände i ögat? Så när jag ställer mig och skriker rakt ut och försöker tvätta bort allt lossnar ringen i läppen och åker ner i avloppet. Det är då det roliga kommer in. Efter att jag har utbrustit "Helvete min piercingring åkte ner i avloppet" så sätter sig Sara på huk och börjar skruva nere vid avloppsröret och där sprutar slem blandat med vatten och andra äckliga rester ut tillsammans med ringen. Allt påminde väldigt mycket om en fest jag hade när en viss person hade spytt ner hela mitt handfat så det stockade sig i röret. Då kom lillis och gjorde en hjälteinsats och skruvade upp röret så spyorna sprutade ut på golvet istället och fixade allt. Insatsen kan jämföras med civilkurage-priset. Hade aldrig pallat de!

I all stress blev jag tillslut en hårdrockare och Sara en punkare. Vi hade väldigt roligt och dagen blev lyckad. Jag tog ett fåtal bilder och lyckades tyvärr inte själv fastna på bild men jag bjuder på några bilder...

Sara, världens sötaste punkare kanske? Haha

En och en halv raggare

En liten 80-talsflicka med ett vackert
skärp som dessvärre inte syns på bilden :)

Mer 80-tal och en hårdrocksvän till mig

En punkare

Nu väntar tacos och en stor chipspåse! Trevlig helg /Mallan

1 kommentar:

Anonym sa...

Raggar frisyr på en punkare det är så jävla fel bara!