torsdag, oktober 09, 2008

86 bitar

Tudeluu!
Sådär ja, då var jag färdig med alla mina resursgrupps-uppgifter. Hade den sista handbollslektionen idag, samt att jag och Carina körde vårt uppvärmningsprogram så nu har jag gjort mitt. Asgött! Men roligt har det varit. Aktiviteterna i Vemdalen kvarstår men det ska bara bli kul att lära klassen åka lite bräda och ordna andra aktiviteter, ungefär som hajken fast i snö. I morgon börjar mitt pluggande inför tentan, tro mig att det kommer behövas! Haha tänk om jag skulle kugga då blir det ingen examen. Äh det här ska jag klara det har jag ju gjort förr.

Mitt framtidspussel är nästan färdiglagt. Jag har varit lite kluven gällande hur jag ska göra i Jan när jag är nyexad. De största fråorna har varit "vart ska jag flytta? i vilken stad ska jag bo?" och "ska jag söka utlandsjobb?". Jag har kommit fram till att utlandsjobbet (läs Koh lanta) får vänta. Dels för att man ska ha mycket erfarenhet och dels för att jag är så trött på att vara på resande fot och inte ha någon fast punkt i mitt liv. Jag är så sugen på min egen lägenhet nu med nya grejer och allt vad det innebär. Så en flytt i Sverige blir det... och tro det eller ej men nu vet jag till vilken stad också. I början fanns det nog 8 potentiella städer som jag kunde tänka mig men sen blev det 4. För några veckor sen var det 3: Malmö, Borås eller Jönköping. Men nu har jag bestämt mig för Jönköping! Jag gillar verkligen den staden och som Becca sa, vättern gör faktiskt allt. Jag har lärt känna så många underbara människor i klassen som jag vill kunna umgås med och parta med framöver när tillfällen ges. Sen har jag min kära vickan på friskis och becca, kicki, anna och emma på torpa. Sen har Karro Å sagt att hon är sugen på Jkpg och vill flytta dit. Så ja... till en början iaf!

Men innan detta blir av så har jag lite halvfärdiga planer haha. Vad får ni se då! Nu blir det chilledill! Puss på er!

4 kommentarer:

Anonym sa...

skönt att du får snart "landa på riktigt" :)Kul å höra att du trivs så bra. Kram på dig !

baramalin sa...

Tack ska du ha vännen! Då får du komma och hälsa på och sova på min soffa... pay back time :) Kram!

Anonym sa...

Jönköping ligger ju nära Borås iaf ;) Kan vara bra med två städer att hålla i gång i, för det räknar jag med ;) Puss!

baramalin sa...

Precis.. då blir det bara en 70 min lång resa mellan oss. Sist vi hade så nära var när vi bodde på var sin sida om eksjöån :) Jadu det räknar jag också med!! Puss