söndag, oktober 19, 2008

mitt huvud klarar inte att ta in mer

Allvaret har satt igång. Många timmar har jag spenderat i anatomi och fysiologiboken, och många timmar återstår för att få det här att gå ihop. Vad surt det är med tentor, inledningsfasen och hårdpluggandet är värst. Roligast är när man uppnår den där känslan att man kan det mesta som behövs för att lyckas. Den känslan känner jag absolut inte nu. Jag har plöjt igenom muskel, senor, skelett, blodomlopp och hjärta men hälften kvarstår. Jag önskar att jag kunde säga att detta är min sista tenta, för alltid. Men i delkurs 4 har vi en till tenta, heh. Sen behöver jag kanske aldrig mer i hela mitt liv plugga inför en tenta igen... den tanken lockar mer än anatomi och fysboken.

Har haft en rolig helg! Igår lagade jag, fia, karro och frida mat hemma hos henne, sedan drack vi vin och pratade om allt mellan himmel och jord. Kvällen avslutades på Eksjö statt där det var kö för att komma in (vad har hänt?). Velvet uppträdde men det var inget som lockade oss särskilt mycket så vi drack öl med sugrör och fördrev tiden på annat sätt till dansgolvet blev fit för vanligt dansande. Det dyker alltid upp massa roliga minnen när man är där, i ena sekunden vill man vända sig om i hopp om att kanske ida eller hanny är där som man kan ventilera med. Men i andra sekunden förstår man att man är helt ensam med de gamla härliga minnena och får le för sig själv istället. Inga skandaler har jag att bjuda på heller. Men jag vet en som har... hahaha.

I morgon har jag redovisning och sen basket resten av dagen. Sedan kan ni ju gissa vilken bok jag kommer att vara nergrävd i resten av veckan.
Tjipp mallemal

3 kommentarer:

Anonym sa...

vem har skandaler att bjuda på så jag kan höra av mig?! ;)

baramalin sa...

Haha det kan jag tyvärr inte säga så här offentligt men jag kanske delar med mig på vår date om nåra veckor :P

Anonym sa...

det hoppas jag :)