söndag, juni 29, 2008

detta eviga samtalsämne alltså

Kom hem runt 1 inatt, vi kollade film hos Josse. "Den nya människan" såg vi (wow jag minns filmtiteln haha). Den var bra, jag gillar filmer som är baserade på verkliga händelser. Jag är inget fantasy-freak, aboslut inte. Och ikväll blir det SATC då, om vi nu får biljett ;)

Idag ska familjen åka till Gränna. Det ska bli så mysigt vi ska ut och äta vid hamnen för att fira Fias examen lite extra. Vi grillade och åt lite lyxigt här hemma men det måste ju firas med ett restaurangbesök också såklart :)

Är så leds på alla som blir så påverkade av vädret och tjatar om denna sol hela dagarna. Hur orkar man med att ens bry sig? Hur tillåter man sig att påverkas så mycket av vädret? Jag kan tycka att alla väder har sin charm förutom tex stormar som gör att människor, djur och naturen skadas. Men regn, finns det något mysigare? Eller lite blåst med en mulen himmel... det finns ju tusen saker att göra inomhus. Även att jag inte är ett megastort fan av sommaren så uppskattar jag även de varma dagarna, mest för att jag fryser så mycket tror jag. Självklart har man sina favoriter men detta klagomål kan jag spy på. Jag vet att jag aldrig förstod mig på detta sug efter fest när våren kom och solen började titta fram. Då hade jag redan tröttnat eftersom ingen ville när det var höst och man behövde en uppiggande fest som mest. Jag accepterar det, men jag förstår det verkligen inte...

Dags för en dusch. Må väl :)

Inga kommentarer: