torsdag, juni 19, 2008

svulla

Nu har jag hunnit landa, även att det tog en vecka. Främst på grund av allt jobbande. Men det var även kämpigt att packa upp alla flyttkartonger och försöka få plats på mitt rum. Nu är det rätt bra, jag är nöjd.

Orkar mig inte på en uppdatering om mitt liv men jag har haft det mycket bra hur som helst.

Det är skönt att befinna sig i ett riktigt kök. Jag har alltid tyckt att det är roligt att laga mat och baka (tror jag var 7 eller 8 år när jag bakade mina första marsariner och wienerbröd). Men jag måste säga att jag tappade det intresset under studietiden, vilket kanske är förståeligt. Här om dagen gjorde jag en smörgåstårta och bjöd familjen på. Ett tack för all hjälp med flytten, Pappa körde ju trots allt 260 mil, för min skull! Smörgåstårtan var mycket uppskattad, den var för 10 pers men vår glupska familj smällde i oss den rätt så fort haha. Rekommenderar verkligen denna, sjukt fräsch och god! (i receptet ingår ej köttbullar men det är ju det godaste som finns så det var mitt eget iniativ heh.)
Nä har lite att göra även att jag har blivit tillsagd att inte ta några mer jobb och bara vila. Men vila kan man göra i graven som min kära mamma brukar säga.
Ha en superbra midsommarafton! Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

får jag påminna om hemkunskapen på högstadiet?! då lovar jag att du tyckte andra saker var roligare än att laga mat ;)

Anonym sa...

men vars är receptet då? Den ser ju skitgo ut. Men har du flyttat för helt alltid nu?

baramalin sa...

Ida, Oh yes! Haha jag minns snusningen med tepåsar, smiskning med handukar, disk-krig med grabbarna och slickning av slickepott och ner i smeten igen. Men detta var ju lite ditt iniativ, visst? :P

Erica, jag kan lägga upp receptet här om någon dag! Man kan säga att jag preliminärt har flyttat för alltid, vet om någon månad hur det blir... :)

Anonym sa...

mycket möjligt att jag hade en påverkan men nu pratar vi om dig ;)
haha döör när jag tänker på slickepotten haha den hade jag glömt :P