torsdag, oktober 25, 2007

En givande tid

Okej. Redan efter första dagen kände jag att det skulle bli lärorikt och en bra VFU trots allt. Var nog tur att jag fick komma till en ny plats igen för att få tillbaka allt det positiva som fanns innan jag var i byn med stort B. Hur som helst är barnen helgoa och pedagogerna också. Verksamheten känns lite -old school- och saknar helt genustänk vilket är ett måste där jag en gång ska jobba. Men man kan inte få allt och den här gången är jag nöjd och känner att det känns roligt att gå till Hedskolan även de dagar alarmet är inställt på 4.50.

Jag och min VFUkamrat jobbar med ett temaarbete som går jättebra. Det är så kul när barnen kommer nästa dag och har tagit reda på en massa grejer om det vi lärt dem och jobbat med. Då finns intresset och engagemanget där. Det känns otroligt givande med allt och dagarna innehåller väldigt mycket skratt. Jag har fått tillbaka glädjen och längtar lite till den dagen jag står där och är huvudlärare i min förskoleklass :)

I morgon är det fredag. Ska verkligen bli helskönt med helg. Man uppskattar helgerna desto mer när man är ute på VFU.

Highlights från veckan. (Tänk er en riktigt go kille med utländskt ursprung och världens finaste bruna ögon)
(S) - RAAAAAAAP!
Siv - S.. så där gör vi inte här, det vill jag inte höra nån mer gång! Du vet skolans regler.
(s) - Oj förlåt..
Samlingen fortsätter och när den är slut reser sig S upp och säger:
S - Alltså, jag vill be om ursäkt så mycket för att jag rapade. Jag har inte lärt mig skolans regler riktigt
Sen dag 2 rapar S tyst så ingen hör.
S - Alltså.. jag ber om ursäkt men jag rapade tyst nu inuti mig. Jag vill även säga att jag har lärt mig skolans regler!
Så jäävla söt så man dör..

Ha det bäst! Puss

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaha nå jäävulsk vilken härlig unge haha=)dom är ju helt underbara,mestadels;)

Idafia sa...

haha vilken pärla! :) Längtar tills nästa vecka då ska jag hem och jobba med de små liven igen! Ha de kalas! Puss puss