tisdag, juli 31, 2007

sista dagen i juli

tänk att sommaren börjar lida mot sitt slut. visst att sommaren är kort (och det mestar regnar bort) men i år har det bara rasslat till. jag har kommit fram till att jag inte är någon vidare sommarmänniska egentligen. värmen är jag beroende av, den måste jag ha men har man tur kan man få värme hela året om ändå. jag längtar obeskrivligt till hösten när jag får dra på mig mina nya höstkläder, gå promenader i färgglada höstlöv och mysa ner mig i sängen med en kopp te omgiven av stearinljus. och höst betyder luleå... vad roligt det ska bli att komma tillbaka. tänk när vi stod nere på porsö centrum och kramades hejdå och sa "vi måste höras på tele MINST en gång i veckan.. det kommer gå fort!". Då kändes det som en evighet tills vi skulle ses men nu sitter vi snart där igen, glada och bubblandes av skratt och har massor att berätta.

malin

Inga kommentarer: