måndag, maj 07, 2007

det smittar endast genom tungkyssar

Har drabbats av ett nytt virus, saknarviruset. Saknar så många just nu. Undrar om det är för att jag inte åkte hem i påsk och fick den där stunden med människorna som har betyttoch betyder mest i mitt liv. Pratade en lång stund med pärlan nyss, saknar henne verkligen. Som vanligt brast vi ut i skratt när "horzeskewken" och allt det där kom upp som hände på fjortistiden. Jag längtar så till sommaren när jag och pärlan och hela vårat gamla flicklag ska åka till Åhus och spela beachhandbollsturnering på festivalen där. Gud vad kul det ska bli.. bara att få känna den där lagsammanhållningen igen ska bli super.

Har även funderat på framtiden. Kommer liksom aldrig på var jag ska bosätta mig. Eftersom jag kan välja vilken stad som helst eftersom jag var smart med mitt yrkesval så blir det ännu svårare. Fia sa igår att hon kanske kommer få bo ett halvår själv i Halmstad om hon väljer det när hon är klar men att jag kan flytta dit sen. Nyss sa pärlan att hon kommer bo i Halmstad när hon är klar och att jag borde bo där. Halmstad liksom... jag älskar Halmstad och Mellbystrand. Varför inte? Jag var inte lika smart när jag valde studieort dock. Inget ont om Luleå men jag träffade på såna snuffisar och kanonvänner här som jag en dag måste lämna. Hur ska jag klara mig utan Lillemor och våra reflektionssamtal. Vi pratar då minst fyra gånger under en dag och vi tröttnar aldrig heller :) Och mumintrollet... hur ska jag klara mig utan dig Josse? Ni är mina små solstrålar och är så glad att jag träffade er och fått göra så mkt kul med er!

Saknar mamma och pappa grymt mycket också. Pappa ringde nyss, de var på väg hem från Tyskland. Han var noga med att berätta att fias och min beställningslista på sprit var fixed ;) Han är go pappa! Han hade badat i havet och solat. Jag vill med ha sommar, sol och värme. I Eksjö har alla sommarblommor redan slagit ut och det är högsommarvärme. När jag kommer hem är det väl höst där :P

Får egentligen inte säga det här för min -komma-över-johan-strategi- men saknar J hemskt mycket. Det var smärta att radera de 400 mess jag hade från honom på mobilen. Men nu är det gjort. Nu ska jag sluta tänka och fundera ut olika konspirationsteorier. J är nu ett avslutat kapitel i mitt liv. Vare sig jag vill det eller inte.

pärlan, hottie ;)


Inga kommentarer: