torsdag, januari 25, 2007

Lilla mor

Kom in från det blåsiga och kalla vintervädret luleå har drabbats av. Blev glad när jag såg det stora paketet som var adresserat till mig med mammas handstil. I paketet låg tre böcker som jag behöver till den här kursen men även ett litet kuvert som innehöll 100 kr och en hälsning som löd följande: "Hej gullet! :) Nu börjar det dra ihop sig för semmeldags! Ett bidrag till Semlor Kram mamma". Behöver jag tillägga att min familj är fanatiker vad gäller kakor och allt som är sött och gott? Hur som helst blev jag mycket glad. Det roligaste var nästan när jag berättade att jag hade fått det och hon skriver: (på msn) "jag tänkte först att du kunde bjuda johan men sen tänkte jag att du vill ha två :D". Haha hon känner mig för väl.

Att bo 130 mil från sina föräldrar är inte det lättaste när man är så mammakär (och pappakär) som jag är. Men jag tycker jag fixar det här riktigt bra. Mest för jag vet att de alltid finns där för mig även att avståndet är långt.

Nu ska jag fixa lite inför morgondagens stora fest. Min kära vän Lillemor ska ha sin 23årsfest i mogon och denna dagen har vi väntat på väldigt länge nu. Låt den bli toppen!

Malin

Inga kommentarer: